PrintPDF Jaga

E-äriregister kajastab nüüd ka e-arvete vastuvõtjaid

1. märtsist 2017 saab e-äriregistri juurde loodud e-arvete vastuvõtjate registrist vaadata, millised organisatsioonid, sh äri- ja mittetulundusühingud, sihtasutused ning riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutused e-arveid vastu võtavad ja kes on nende operaatorteenuse pakkujad. 

Registrite ja infosüsteemide keskuse kohturegistrite osakonna juhataja kohusetäitja Aleksandr Beloussovi sõnul on e-arvete vastuvõtjate registri loomise peamiseks eesmärgiks organisatsioonide info koondamine, et oleks ülevaade, kuhu e-arveid edastada, sest igal asutusel saab samaaegselt olla ainult üks e-arvete vastuvõtmise teenust pakkuv operaator.

"Lisaks lihtsustab loodud register operaatorite jaoks ka kõigi e-arvete vastuvõtjate andmete keskset haldamist. Operaatorid saavad registris kliente lisada, neid kustutada ja täisnimekirju pärida," lisas Beloussov. 

E-arveid vastu võtvad organisatsioonid ei pea registrile ise infot edastama, sest vajalikud andmed jõuavad registrile nende operaatorteenuse pakkuja poolt automaatselt. Ettevõtja või asutuse esindajal on vastava seosega nõustumiseks vaja vaid andmete tõepärasus ettevõtjaportaalis kinnitada.
 
Teave selle kohta, kas ühing võtab e-arveid vastu ning milline operaator on tema e-arvete vastuvõtmise teenusepakkuja, on avaldatud äriregistri teabesüsteemis. Vastava infoga saab igaüks teabesüsteemis tasuta tutvuda vaadates konkreetse ühingu andmeid.

Hetkel sisaldab e-arvete vastuvõtjate register infot ligikaudu 3300 ettevõtja ja asutuse kohta. Uue registri teenuste kasutamiseks tuleb operaatoritel RIK-iga leping sõlmida. E-arvete vastuvõtjate registri teenuste kasutamine on tasuta.