Korteriühistu väljavõte
Alates 1. jaanuarist 2018 saavad korteriühistu juhatuse liikmed endaga seotud ühistu korteriomanike andmete nimekirjad tasuta alla laadida uues e-kinnistusraamatu infosüsteemis.
- Andmete saamiseks tuleb korteriühistu juhatuse liikmel või valitsejal (juriidilisest isikust valitseja juhatuse liikmel) esmalt uude e-kinnistusraamatusse kodanikuna sisse logida.
- Seejärel valida menüüst „Seotud kinnistud“ ning järgnevalt „Seotud korteriühistud“.
-
Avanenud vahelehel kuvatakse isikuga seotud korteriühistuid ning vajutades lingile „Omanikud“, saab alla laadida korteriühistu omanike nimekirja.
Korteriühistu juhatuse liikmed saavad omanike nimekirjaga tutvumiseks volitada ka haldusfirma esindajaid. Selleks tuleb vajutada lingile „Volita“, avanenud vaates sisestada haldusfirma esindaja andmed ning volituse kehtivuse kuupäev (volituse maksimaalne kestus võib olla kuni 12 kuud). Seejärel tuleb volitus digitaalselt allkirjastada.
Pärast allkirjastamist saadetakse volitatavale e-posti teel teavitus saadud volituse kohta. Teavitus saadetakse ka korteriühistu e-posti aadressile, mis on Äriregistris kontaktandmetes märgitud.
E-kinnistusraamatu veebis saavad endale kuuluvate kinnistu andmetega tasuta tutvuda ka kõik kinnistu omanikud. Selleks tuleb e-kinnistusraamatu infosüsteemi menüüst valida „Seotud kinnistud“ ning seejärel kodanikuna sisse logida. Kodanikuna sisse loginud kinnistu omanik saab lisaks enda kinnistu andmetele tasuta tutvuda ka sama korteriühistu teiste korteriomandite registriinfoga, milleks tuleb kasutada tavaotsingut.
1. juulist 2017 suleti kohtulike registrite kantseleide vastuvõtupunktid. Sellest tulenevalt ei saa enam kohtulike registrite andmete ja toimikudokumentidega tutvuda ega neist väljatrükke saada kinnistus- või registriosakonnas kohapeal (loe täpsemalt).